Returer och byten

Om du letar efter våra villkor kring returer och byten så har du hittat rätt. Här kan du läsa om hur vi hanterar ditt ärende om du vill göra en retur eller ett byte. Trevlig läsning!

Transportskador

Vi på Önskehuset tar ansvar för varor som har skadats eller kommer bort i transporten. Om du upptäcker att varan är skadat i transporten eller på något annat sätt så måste du kontakta oss inom en rimlig tid, dock inom 2 månader. Upptäcker du att varan är skadad på något sätt så kontakta vår kundservice på 0243-18540.

Byte och returer

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd. Du står själv för returportot när du skickar tillbaka en vara.

Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@onskehuset.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga.

Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Övrigt

Vid eventuell tvist kommer Önskehuset att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.

Kundservice

Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:

Önskehuset
Bragegallerian 4
784 33 Borlänge

Mail: info@onskehuset.se
Tel: 0243-18540